Skalberg Selskaber ApS bruger cookies for at optimere brugeroplevelsen. Ved forsat brug af siden er du indforstået med vores privatlivspolitik - læs mere her.

Kristina Skalberg
Indehaver (Online)

Venligst tryk på pilen hvis du ønsker at komme i dialog med os.

Hej og velkommen til chatten. Du kan nu starte dialogen.

SKALBERG SELSKABER | NYHEDSARKIV

<< Gå tilbage

Ønsket om at skabe merværdi for kunden

2018-05-16 12:08:41 | Kategori: Virksomhedshistorier | Tags: Iværksætteri | God historie | Gode ideer

Jeg hedder Henrik Knudsen og er Virksomhedsrådgiver.

Jeg har været virksomhedsrådgiver i 6 år.

Inden da har jeg arbejdet som økonomidirektør i 8 år, samt 20 år i pengeinstitutsektoren, primært som erhvervs- og kreditchef.

Som virksomhedsrådgiver arbejder jeg med rådgivning inden for økonomisk optimering, og deltager/går gerne ind i et Advisory Board eller firmaets bestyrelse.

I forbindelse med opstart af virksomheder hjælper jeg med etableringsbudgetter, drifts- og likviditetsbudgetter samt forretningsplaner og lignende.

Mine kompetencer ligger inden for:

  • Økonomiske analyser

  • Budgetlægning/li>
  • Kreditvurdering/li>
  • Kontrakter/li>
  • Generel ledelse


  • Mange små og mellemstore virksomheder har en bogholder (måske på deltid) – Men de kan mangle en til at vurdere og følge op på de tal som bogholderen taster ind. En til at være tovholder på månedlige eller kvartalsvise møder, hvor tallene bliver drøftet på baggrund af forudgående analyser, samt hvor kontrakter med kunder, leverandører, personale mv. kan drøftes.

    Her kan jeg hjælpe som økonomichef på deltid, eksempelvis 5-10 timer pr. måned, eller efter behov.

    Hvorfor valgte jeg at starte for mig selv ?

    Ja umiddelbart var der ingen indlysende grund. !
    – Jeg sad som økonomidirektør i et godt og sikkert job i et datterselskab i en større dansk koncern.

    Men jeg syntes alligevel, at der skulle ske noget andet her i livet efter 20 år i pengeinstitutsektoren og 8 år som økonomidirektør.

    Og så var der en del bureaukrati med månedlige rapporteringer til moderselskabet, som jeg følte tog meget tid, og ikke tilførte selskabet værdi.

    Jeg vurderede at muligheden for at starte som selvstændig var til stede da:

    Jeg sad i nogle bestyrelser, og havde mulighed for at arbejde tættere sammen med disse selskaber.

    Min økonomi var OK – Havde mulighed for at klare mig, selv om indtægterne kunne være begrænsede i startfasen. Jeg havde efter 28 års beskæftigelse inden for økonomistyring og finansiering og ledelse opnået et erfaringsgrundlag, der gjorde mig i stand til at kunne tilbyde virksomheder analyser og seriøs rådgivning inden for økonomi med mere.

    Da jeg meddelte min beslutning for min daværende arbejdsgiver, hyrede de mig som konsulent det første halve år, med to dage om ugen.

    Derfor sprang jeg ud i det, og mine jobs har efterfølgende været for selskaber jeg tidligere har været ansat i samt for kontakter opnået gennem aktivt netværk.

    Så et godt råd: ”Når du siger din stilling op, så gør det på en ordentlig måde. Du får tit brug for tidligere chefer, kollegaer mv.”

    Venlig hilsen
    Henrik Knudsen
    Virksomhedsrådgiver
    E-mail: hek@mailme.dk
    www.virksomhedsraadgiver.com

    ——————————————————

    Kirsebærlunden 10
    3460 Birkerød
    Telefon 45 43 73 04 44
    Mobil 45 41 16 94 44

    Kommentarer: